ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΙ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ

praktores

Γιατί οι τουριστικοί πράκτορες είναι ακόμη απαραίτητοι!

Σύμφωνα με τον Frederic Gonzalo, ειδικό στο marketing και την επικοινωνία, υπάρχουν 4 βασικοί λόγοι για το οποίους ένας ταξιδιώτης αξίζει να στραφεί σε έναν τουριστικό πράκτορα για την οργάνωση του ταξιδιού του:

1. Ο χρόνος είναι χρήμα

Σύμφωνα με τη Google ο μέσος ταξιδιώτης αφιερώνει σημαντικό χρόνο στο διαδίκτυο για την οργάνωση του ταξιδιού του, βλέποντας κατά μέσω όρο 5 βίντεο και κάνοντας 380 επισκέψεις σε ιστοσελίδες μέσα από 34 διαφορετικές αναζητήσεις, που λαμβάνουν χώρα σε διάστημα δύο μηνών! Πρόκειται, λοιπόν, για μία αρκετά χρονοβόρα διαδικασία, που θα ήταν καλύτερα για τον ταξιδιώτη να την αναθέσει σε ένα τουριστικό πράκτορα. Για ένα μικρής διάρκειας ταξίδι, σε κοντινό προορισμό, η οργάνωση δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολη υπόθεση, όμως τι γίνεται όταν πρόκειται για ένα οικογενειακό ταξίδι πολλών εβδομάδων με διαφορετικούς προορισμούς και ειδικά αιτήματα και συναλλαγές;

2. Η Τεχνογνωσία είναι το κλειδί

Τα Online ταξιδιωτικά γραφεία (ΟΤΑ), όπως Expedia, Hotels.com, Orbitz ή ακόμα και οι μηχανές μετα-αναζήτησης όπως η Trivago, όχι απλά δεν «έκλεισαν» τα ταξιδιωτικά πρακτορεία αλλά σύμφωνα με έρευνες υπάρχει μεγάλη μερίδα του κοινού, που ακόμη προτιμάει τον παραδοσιακό τουριστικό πράκτορα. Γιατί; Γιατί πολύ απλά έχει την εμπειρία και την γνώση στο αντικείμενο (σχετικά με τον καιρό, τα απαραίτητα έγγραφα, τα διαδικαστικά, τα αξιοθέατα κλπ.) και γι’ αυτό αποπνέει ασφάλεια στον πελάτη. Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες μπορεί να μην έχουν την κάθε απάντηση, αλλά ο καλός ταξιδιωτικός πράκτορας θα βγει έξω στο δρόμο, θα αναζητήσει απαντήσεις και θα βεβαιωθεί ότι το ταξίδι είναι άριστα οργανωμένο.

3. Ασφάλεια & Ηρεμία

Συνήθως ο πελάτης που στρέφεται σε έναν τουριστικό πράκτορα το κάνει για να εξοικονομήσει χρόνο και για να εκμεταλλευτεί την τεχνογνωσία του, όμως συχνά αμελεί και ένα εξίσου σημαντικό προνόμιο, που προσφέρει ο τουριστικός πράκτορας, την ασφάλεια. Ασφάλεια δεν σημαίνει μόνο ότι όλα είναι εξασφαλισμένα και οργανωμένα, άλλα και ότι ακόμη και αν κάτι πάει στραβά, ο πελάτης μπορεί να μείνει ήσυχος ότι θα αναλάβει το πρακτορείο τη διόρθωση του λάθους. Εάν ο πελάτης κάνει κράτηση σε ένα ξενοδοχείο μέσω ενός OTA και όταν φτάσει στο ξενοδοχείο μάθει ότι είναι πλήρες, τότε θα είναι ιδιαίτερα δύσκολο για εκείνον να βγάλει άκρη. Όμως στην περίπτωση που έχει κάνει κράτηση με τουριστικό πρακτορείο, μπορεί να μείνει ήρεμος, καθώς γνωρίζει ότι κάποιος άλλος θα αναλάβει να του λύσει το πρόβλημα και θα βρει μία εξίσου καλή εναλλακτική λύση.

4. Ανθρώπινη Επαφή

Στο τέλος της ημέρας, τα ταξίδια παραμένουν μια επιχείρηση ανθρώπινη, καθώς «πουλάνε» όνειρα, εμπειρίες, προσδοκίες και έμπνευση και αυτό δεν μπορεί να γίνει το ίδιο αποτελεσματικά από απόσταση μέσω μίας οθόνης υπολογιστή. Αυτό το έχουν καταλάβει πολλά ταξιδιωτικά γραφεία, που οργανώνουν συνέδρια, ταινίες και συζητήσεις για ταξιδιωτικά θέματα, ώστε να φέρουν τους πελάτες στο γραφείο, για να συζητήσουν με τους πράκτορες και να προχωρήσουν σε μια γόνιμη σχέση, που θα πάει πέρα από μία συναλλαγή.

34512565_m

 Οι Millennials δείχνουν προτίμηση στους ταξιδιωτικούς πράκτορες

Σύμφωνα με τον Andrew Sheivachman στο skift.com, οι Millennials (νεαρής ηλικίας ταξιδιώτες), που έχουν κερδίσει κάποια χρήματα, είναι πρόθυμοι να τα δαπανήσουν, για να λάβουν εξατομικευμένες υπηρεσίες από έναν ταξιδιωτικό πράκτορα, καθώς έχουν κουραστεί να κάνουν μόνοι τους τις κρατήσεις των ταξιδιών τους, μέσω ίντερνετ.

Ο αριθμός των ανθρώπων, που έχουν χρησιμοποιήσει έναν ταξιδιωτικό πράκτορα για να κλείσουν ένα ταξίδι, έχει ανέβει ελαφρώς τα τελευταία χρόνια, κάτι που οφείλεται εν μέρει και στο αυξημένο ενδιαφέρον των Millennials στους ταξιδιωτικούς πράκτορες.

Πέρυσι, το 22% των Αμερικανών -με ετήσιο εισόδημα ανά νοικοκυριό πάνω από 50.000 $- έκανε την κράτηση του ταξιδιού του, μέσω ταξιδιωτικού πράκτορα, ένα ποσοστό που αυξήθηκε κατά 14% σε σχέση με τρία χρόνια πριν, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της νέας έρευνας της American Society of Travel Agents (ASTA). Μάλιστα, σύμφωνα με την έρευνα, οι Millennials είναι πιο πιθανό να χρησιμοποιήσουν έναν πράκτορα, από οποιαδήποτε άλλη ηλικιακή ομάδα ταξιδιωτών.

«Οι Millennials πρωτοπορούν στη χρήση ταξιδιωτικού πράκτορα» δήλωσε ο πρόεδρος της ASTA, Zane Kerby. «Το 30% έχει χρησιμοποιήσει έναν ταξιδιωτικό πράκτορα κατά τους τελευταίους 12 μήνες, και είναι επίσης πιο πιθανό (το 45%) να τον συστήσει σε ένα φίλο ή μέλος της οικογένειας του».

Περίπου τα 2/3 των ερωτηθέντων όλων των ηλικιών, δήλωσαν ότι η χρήση ενός ταξιδιωτικού πράκτορα καθιστά το ταξίδι καλύτερο. Σύμφωνα με την έρευνα, οι καταναλωτές που χρησιμοποιούν ταξιδιωτικούς πράκτορες συνήθως δαπανούν και περισσότερα για τα ταξίδια τους, από εκείνους που κάνουν μόνοι τους τις κρατήσεις για τις διακοπές τους. «Οι πελάτες πρακτορείων τείνουν να κάνουν πιο ακριβά ταξίδια» δήλωσε ο Kevin Wang, διευθυντής της ASTA «και επιλέγουν τους ταξιδιωτικούς πράκτορες, για να προγραμματίσουν πιο σύνθετα ταξίδια ή ταξίδια στο εξωτερικό ή σε μέρη όπου δεν έχουν πάει ποτέ, καθώς συνειδητοποιούν ότι -χρησιμοποιώντας έναν επαγγελματία ταξιδιωτικό πράκτορα-, ενισχύεται η συνολική ταξιδιωτική εμπειρία».

«Οι περισσότεροι Millennials χρησιμοποιούν πολύ το διαδίκτυο» δήλωσε ο Wang «και όταν οι ταξιδιωτικοί πράκτορες ή οι εταιρείες διαχείρισης ταξιδιών έχουν εξέχουσα παρουσία στο διαδίκτυο, είναι πιο προσβάσιμοι στους Millennials».